Benátky,IT - druhá část

Zdravím!👋


Dnes pro vás mám připravené pokračování výletu do Benátek, ve kterém se společně podíváme do Rialta, tedy do nejstarší části Benátek, prozradím vám, kam na vyhlídku zadarmo💲, bez fronty a nakonec vám popíšu zážitek z novoročního ohňostroje 🎇🎉 Jo a abych nezapomněla, na konci článku je pro vás malé překvapení ve formě vlogu z Benátek! ✌📷




Z Piazza di San Marco naše cesta tedy pokračovala do nejstarší části Benátek - Rialta. Tato část byla již od svých prvopočátků něco jako hnací motor Benátské republiky a také křižovatkou mezi Východem a Západem. Tato část byla také hlavním centrem pro různá setkání obchodníků a je tomu tak i dnes. Ať už totiž chcete nebo ne, cesta vás stejně do Rialta zavede, a pokud ne cesta, tak davy lidí určitě ano 😁Samotný most Ponte di Rialto, tvořený z mramoru je opravdu krásný. Rozděluje Benátky společně s Canalem Grande na dvě části. Mimo krásný výhled na dění a rušný provoz gondol, máte možnost nákupů přímo na mostě. 


Cesta z Ponte di Rialto dále vedla na již zmiňovanou vyhlídku zadarmo. Trochu se projdete, to ano, ale opravdu to stojí za těch pár kroků navíc, protože Benátky zalité sluncem🌞, to je něco, co opravdu musíte prožít, abyste pochopili. Výhled se vám naskytne z garáží San Marco, které stojí na Piazzale Roma. Stačí vyjet bez ostychu výtahem do posledního patra, které je venkovní a nezastřešené. 



Po vyhlídce jsme se vydali přes nejnovější most Ponte della Costituzione, nazývaný také jako Čtvrtý most přes Canal Grande, který spojuje vlakové nádraží a vstupní náměstí Benátek. Z mostu máte výhled například na barokní kostel Santa Maria della Salute, zkráceně La Salute. Odtud naše cesta vede podél Canalu Grande zpět přes Rialto, na Piazza San Marco, kde jsme pak cca hodinu čekali na novoroční ohňostroj. 


pohled z mostu na La Salute


Nikdy bych neřekla, že se vyplatí čekat takovou dobu, jen aby jste měli dobrý výhled. Jelikož jsou ohňostroje přímo v Benátkách zakázány, byl ten novoroční odpalován z protějšího ostrova San Giorgio Maggiore. Ohňostroj trval něco přes 22 minut. Mohu vám říct, že to co bývá na konci našeho českého novoročního ohňostroje, měl ten benátský hned ze začátku. Nemluvě o tom, s jakou energií a nadšením ohňostroj sledovali místní. To bylo něco skvělého 😍 Avšak o cestě zpátky na místo srazu se tak mluvit nedalo. Poprvé v životě jsem zažila, že mě dav vyloženě unášel.

pohled z Ponte di Rialto


Naštěstí jsme se pak i přes organizační problémy dostali v pořádku domů. Přítelovi se dárek k Vánocům moc líbil, takže jsem spokojená💚💙 Benátky vás prostě očarují, ať už chcete nebo ne.


SLIBOVANÝ VLOG 👀



odkaz - ZDE
(pokud chcete vědět o videích co nejdříve, dejte subscribe, díky)


Těším se na vaše komentáře💬
-Anička

6 komentářů:

  1. Jéé, tak to závidím, benátky mám moc ráda a hnedka bych se tam jela podívat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ježiš, hned bych jela <3 o té vyhlídce jsem neměla ani ponětí, příště až se do Benátek dostanu, tak to musím zkusit najít :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus, google maps ti pomůžou :D Přeji hodně štěstí :)

      Vymazat
  3. Itálie je naprosto kouzelná země! :) Už jsem byla jak v Benátkách, tak i v Římě. Ovšem určitě se ještě chystám zpět! Chci navštívit ještě Florencii a Milán.
    Každopádně Benátky mě naprosto okouzlily! Asi to bude tím městem na vodě, protože to je fakt nádhera :') Byla jsem tu předloni v září a určitě se do Benátek ještě vrátím. Zatím mě zaujaly ještě víc než Řím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já již byla na několika místech a shoduji se v názoru, že mě Benátky zaujaly víc, než Řím :) Přeju hodně štěstí.

      Vymazat