Zakynthos, aneb želvy , Navagio Beach a piñacolada


Je to skoro rok, co jsem strávila s rodiči týden dovolené na řeckém ostrově Zakynthos. Měla to být poklidná dovolená, avšak to bychom nebyli my, kdybychom si zase něco nevymysleli 😊

Pokud chcete tipy, kam na trip na Zakynthosu, čtěte dále…



Lepší výhled na moře, než na odpadky ne?


Prvotní šok s dobrým koncem

Poklidný let byl za námi a teď už hurá do hotelu…no jo, jenže náš seaview pokoj byl nakonec kamrlík s výhledem na odpadky a moře bylo vidět možná tak z jiného pokoje, který jsme ovšem dostali, protože když něco chcete, tak to prostě chcete (zvlášť když je to zaplacené). Pokud někoho zajímá název, šlo o Zante Imperial Beach Hotel.




Dominantou tohoto hotelu byla lanovka na pláž(ano, čtete správně). Hotel se totiž nacházel na kopci a než byste sešli na pláž, trvalo by to v tom úmorném horku opravdu dlouho. Je pravda, že ta lanovka nebyla o nic lepší, nebylo v ní odvětrávání, tudíž tam bylo horko jak ve teráriu. Byla tam na férovku tlačítka "beach" nebo "hotel", což mi přišlo dost cool😁. 



Lehárka na pláži máme dost, takže co teď?

Po dvou dnech nám ležení na pláži stačilo, nudili jsme se. Tudíž jsme se posilněni skvělou piñacoladou, která ovšem nebyla v ceně ubytování, rozhodli, že se vydáme na pláž Gerakas, která je proslulá hnízdy krásných želv Kareta. Štěstí na želvičky jsme neměli, avšak hnízd a krásných zákoutí tam bylo požehnaně 😊 Voda byla svěží a čistá i ve dvou metrech tak, že jste si viděli na špičky prstů. Turistů zde však bylo požehnaně. Na pláž jsme se vydali pěšky. Zabralo nám to cca půl hoďky klidnou chůzí, ale vy můžete zvolit skútr, čtyřkolku, nebo auto - u pláže je parkoviště. Při cestě zpět se pak určitě zastavte v záchranném centru pro želvy a možná budete mít štěstí na želvičky alespoň tady🐢. Pokud ne, přiučíte se alespoň něco o jejich vývoji, chování, životě, nebo alespoň koupí nějakého suvenýru přispějete na záchranu.




 Želvičky za námi, ale co teď? Co takhle Navagio?

Vyhlídka ve městě Skinari, u které byl i malý bufet a lavičky.
Ano! A rovnou ze shora i zdola. Stačilo si zapůjčit auto přes Sixt půjčovnu a dojet skrze krásnou vyhlídku ve městě Skinari do přístavu Agios Nicolaos, odkud vás loďka za pár šlupek i s kapitánem doveze na turisty profláklou pláž s rezavým korábem pašerácké lodi. Sem se opravdu vyplatí cestovat na vlastní pěst, cena od hotelu byla až o polovinu vyšší, než cena přímo v přístavu. Navíc jsme měli tak hodného kapitána, že nás zavezl dokonce i na Blue Caves – Modré jeskyně, ve kterých vám voda „doslova“ zbarví tělo do modra😇Největším zážitkem pro mě bylo zaručeně plavání uprostřed jeskyní, kdy jste museli z lodě prostě skočit do vody - takový adrenalin😁. A jelikož se nám Navagio chtělo okouknout i se shora, zadali jsme do navigace „Navagio view“ a jelo se. Cesta byla skrze divokou přírodu a zastaralá městečka, ze kterých na vás dýchne pravá řecká atmoška. Vyhlídka sama o sobě byla pěkná, ale ta fronta na ní už ne. Náš trip jsme zakončili návštěvou hlavního města Zakynthos.

moje maličkost ve žlutých plavkách s obr vrakem 😇


moje reakce na frontu 😂😂




hlavní stejnojmenné město Zakynthos
Byli jste někdy na Zakynthosu? Jaký je váš největší zážitek z tohoto ostrova? 😇

-Anička





30 komentářů:

  1. Nádherné fotky :) Vždycky jsem se chtěla na Zakynthos podívat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) Doufám, že se ti to jednou splní. Držím palce!

      Vymazat
  2. Nikdy jsem tam nebyla, ale ta voda vypadá vážně čistě :) lanovka musela být cool, tu bych si vyzkoušela :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta voda byla úžasná :) Lanovka byla super, až na to mega vedro uvnitř :D

      Vymazat
  3. Tá voda vyzerá dokonale, skutočne krásne fotky. Rada by som sa sem pozrela, hoci mňa viac lákajú tie serverné moria :) kraaaasne fotky <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) Třeba se ti to někdy splní, sever mě láká také, jako všechna místa na zemi :D

      Vymazat
  4. Výhled na odpadky, to člověka nenadchne :)
    Tyto želvičky bych docela ráda i viděla :)
    Každopádně ty fotky jsou moc pěkné! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Lanovka na pláž zní dost cool, taky by se mi to líbilo :D Jinak se mi líbí, že jste celou dobu neleželi jen na pláži, ale zažili i něco jiného :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla dooost cool :D Nikdo mi jí z vyprávění nevěřil :D Takové dovolené, kdy i jezdíš na výlety mám nejradši :)

      Vymazat
  6. Ten vrak vypadá skvěle, moc se mi to líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl fakt zvláštní :) Ale svým způsobem magický.

      Vymazat
  7. tak to sú naozaj nádherné fotky dokonalého miesta!
    veľká krása, hneď sa vidím vyvalená na pláži! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
  8. Hned bych tam jela taky...

    Hezké fotky i počtení. :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :) Držím palce, ať ti to někdy vyjde.

      Vymazat
  9. Vypadá to naprosto nádherně. A to plavání v jeskyních musí být super i s tím skákáním z lodi, to musel být super adrenalin. :)
    Úžasné fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To plavání bylo nejvíc boží! :) Děkuji za pochvalu.

      Vymazat
  10. Na Zakynthosu jsem byla asi před 3 rokama a musím říct, že to byl zážitek :). Na Navagio jsem na výletě lodí byla také a prostě tak krásně modré moře už asi v životě neuvidím. Je super, že se ti tam také líbilo tak jako mně. :) Zakynthos je prostě nádherný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To moře bylo úplně dech beroucí :) Nikdy jsem takovou modrou neviděla. Souhlasím s tebou a děkuji za milý komentář :)

      Vymazat
  11. Super spracovaný článok!
    Do Grécka by som sa rada niekedy pozrela :) žlté plavky sú vážne super! A o takejto lanovke z hotela počujem prvýkrát :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že ti to někdy vyjde a děkuji moc za pochvalu :) Lanovka byla fakt cool, také jsem o ní slyšela poprvé.

      Vymazat
  12. Na Zakynthosu jsem nikdy nebyla, a v Recku vlastne letos vůbec poprvé, na jinem ostrove na Samosu, který opravdu doporučuju :) skoro zadni lide, prazdne plaze, paráda...
    kazdopadne uz jen z tech tvých fotek to musela byt paráda, ale chápu ze z pocatku to muselo byt o nervy s vyhledem, odpadky a tak .:) a lanovku bych taky brala :) no jo, co clovek na dovče vse nezazije, super :) )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samos je prý nádherný! Ještě mě moc láká Santorini, tak uvidíme :) Děkuji moc za milý komentář :)

      Vymazat
  13. Krásne fotky, je vidno, že ste si to užili. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné fotky :) Já jsem tam byla s přítelem minuly rok a absolutně jsme se do ostrova zamilovali!!! Bylo to tam nádherné :)

    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovědětVymazat